27 mei 2018 - 20e Eiberrun

 

BELANGRIJKE EIBERRUN INFORMATIE

23-05-2017 : 22:14
Het is bijna zover, de 19e Eiberrun staat op het punt van beginnen. Als organisatie zijn wij achter de schermen druk bezig met de laatste voorbereidingen. Deze week worden de startnummers gedrukt en tezamen met de chips ingepakt zodat deze op zaterdag 27 mei en zondag 28 mei klaar liggen.

INSCHRIJVING
Het afhalen van de startnummers en de inschrijving zijn zowel zaterdag als zondag gevestigd in de Huve, Grotestraat 52 te Eibergen.
Je kunt hier op de volgende tijdstippen terecht om je in te schrijven of je startnummer af te halen:
•    zaterdag 27 mei tussen 14.30u en 16.30u, locatie de Huve nabij het Openlucht Theater, Grotestraat 46 Eibergen;
•    zondag 28 mei vanaf 10.00u tot een half uur voor aanvang van de wedstrijd, locatie de Huve nabij het Openlucht Theater, Grotestraat 46 Eibergen.

WEERBERICHT
De afgelopen dagen is het kwik behoorlijk gestegen, en dit zal het de komende dagen tot aan de Eiberrun ook blijven doen. Als organisatie houden wij het weer nauwlettend in de gaten en zullen in overleg met de instanties noodzakelijke maatregelen nemen. Voor de honden is er na afloop voldoende te drinken. Daarnaast hebben wij onderweg een waterpost waar iedereen voldoende water kan krijgen.

Onze tips ter VOORBEREIDEN OP DE WARMTE
Als loper is het belangrijk om te zorgen dat je goed voorbereid bent op de warmte, daarom hieronder enkele tips.
  • Zweet moet verdampen Zweet kan makkelijk verdampen als de kleding gemaakt is van licht, ademend en los geweven materiaal, functionele running kleding bijvoorbeeld.
  • Beschermen tegen de zon Ultraviolette stralen (UV), zowel UV-A als UV-B kunnen de ogen beschadigen en huidkanker veroorzaken. Een pet houdt het hoofd koel en beschermt gezicht en nek tegen verbranding.
  • Drink regelmatig ook als je geen dorst hebt Vocht en zout zijn de belangrijkste aandachtspunten als het heet is. Puur water drinken is niet genoeg: Wissel water af met isotone sportdrank: hier is zout aan toegevoegd. Drink genoeg, maar overdrijf niet. Zowel te weinig als te veel drinken kan levensbedreigend zijn. Om te weten hoeveel je nodig hebt, kun je af en toe voor en na een training op de (digitale) weegschaal gaan staan. Probeer zoveel te drinken dat je niet meer dan 2% van het lichaamsgewicht verliest. Drink zeker niet zoveel dat je na afloop meer weegt dan ervoor. Gebruik tijdens de loop het water ook om af te koelen over je lijf. Mensen komen eerder in de problemen door oververhitting dan door uitdroging. Uitdroging zorgt wel dat je sneller oververhit raakt. Dus water over je lijf, sportdrank in je mond.
  • Luister naar je lichaam De aller belangrijkste tip, luister naar je lichaam. Wanneer je lichaam aangeeft dat het niet meer gaat, luister hier dan na en stop voordat je in de problemen komt. Dus pas ook het tempo aan op de weersomstandigheden!!

Wij hopen jullie aan de start te zien op 28 mei.

Organisatie Eiberrun

Meest recente nieuws

 

© 2016 Eiberrun ·

Terug omhoog