27 mei 2018 - 20e Eiberrun

 

BELANGRIJKE EIBERRUN INFORMATIE

22-05-2018 : 21:11
Het is bijna zover, de 20e Eiberrun staat op het punt van beginnen. Als organisatie zijn wij achter de schermen druk bezig met de laatste voorbereidingen. Deze week worden de startnummers gedrukt en tezamen met de chips ingepakt zodat deze op zaterdag 26 mei en zondag 27 mei klaar liggen.

Weersomstandigheden

De afgelopen dagen is het kwik behoorlijk gestegen, en dit zal het de komende dagen tot aan de Eiberrun ook blijven doen. Als organisatie houden wij het weer nauwlettend in de gaten en zullen in overleg met de instanties de omstandigheden beoordelen en de noodzakelijke maatregelen nemen. Uiterlijk vrijdag 25 mei nemen wij een beslissing over de doorgang van de diverse onderdelen. Houd onze website en facbook pagina dus goed in de gaten.

Inschrijving

Het afhalen van de startnummers en de inschrijving zijn zowel zaterdag als zondag gevestigd in de Huve, Grotestraat 52 te Eibergen.
Je kunt hier op de volgende tijdstippen terecht om je in te schrijven of je startnummer af te halen:
•    zaterdag 26 mei tussen 14.30u en 16.30u, locatie de Huve nabij het Openlucht Theater, Grotestraat 46 Eibergen;
•    zondag 27 mei vanaf 10.00u tot een half uur voor aanvang van de wedstrijd, locatie de Huve nabij het Openlucht Theater, Grotestraat 46 Eibergen.

Om het proces van startnummers afhalen te versnellen staan hieronder de deelnemerslijsten. Zoek in de lijst je eigen naam en onthoud je startnummer, bij de inschrijving kunnen ze dan op basis van jou startnummer snel de juiste envelop pakken.
Deelnemers:

Tips

Onze tips ter voorbereiding op de warmte:
Als loper is het belangrijk om te zorgen dat je goed voorbereid bent op de warmte, daarom hieronder enkele tips.
  • Zweet moet verdampen Zweet kan makkelijk verdampen als de kleding gemaakt is van licht, ademend en los geweven materiaal, functionele running kleding bijvoorbeeld.
  • Beschermen tegen de zon Ultraviolette stralen (UV), zowel UV-A als UV-B kunnen de ogen beschadigen en huidkanker veroorzaken. Een pet houdt het hoofd koel en beschermt gezicht en nek tegen verbranding.
  • Drink regelmatig ook als je geen dorst hebt Vocht en zout zijn de belangrijkste aandachtspunten als het heet is. Puur water drinken is niet genoeg: Wissel water af met isotone sportdrank: hier is zout aan toegevoegd. Drink genoeg, maar overdrijf niet. Zowel te weinig als te veel drinken kan levensbedreigend zijn. Om te weten hoeveel je nodig hebt, kun je af en toe voor en na een training op de (digitale) weegschaal gaan staan. Probeer zoveel te drinken dat je niet meer dan 2% van het lichaamsgewicht verliest. Drink zeker niet zoveel dat je na afloop meer weegt dan ervoor. Gebruik tijdens de loop het water ook om af te koelen over je lijf. Mensen komen eerder in de problemen door oververhitting dan door uitdroging. Uitdroging zorgt wel dat je sneller oververhit raakt. Dus water over je lijf, sportdrank in je mond.
  • Luister naar je lichaam De aller belangrijkste tip, luister naar je lichaam. Wanneer je lichaam aangeeft dat het niet meer gaat, luister hier dan na en stop voordat je in de problemen komt. Dus pas ook het tempo aan op de weersomstandigheden!!

Wij hopen jullie aan de start te zien op 27 mei.

Organisatie Eiberrun

Meest recente nieuws

 

© 2016 Eiberrun ·

Terug omhoog